آموزش ویدیویی حل خطای 'javac' در کامپایل کردن برنامه جاوا توسط CMD ویندوز نیز اضافه شد

همه افراد مبتدی که می خواهند زبان جاوا را یاد بگیرند در ابتدای راه باید روش کامپایل کردن برنامه جاوا به وسیله محیط CMD ویندوز رو یاد بگیرند.این روش یک روش ساده برای کامپایل کردن برنامه نوشته به زبان جاوا می باشد.

از توضیحات اضافی صرف نظر میکنم چون می دانم که شما در این مرحه قرار دارید و با این خطا مواجه شدید!
شکل کلی خطای نمایش داده شده به صورت زیر میباشد:

'javac' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file


 اکنون برای حل این خطا به تریبت مسیرهای زیر را دنبال کرده و دستور العمل ها را انجام دهید.

1) بر روی My Coputer (در ویندوز 10 بر روی This Pc) راست کلیک کنید و روی گزینه properties کلیک کنید.

2) در پنجره باز شده روی Advanced system settings کلیک کنید و در پنجره کوچک باز شده روی تب Advanced کلیک کنید و سپس روی گزینه Environment Variables کلیک کنید.

3) در پنجره باز شده ما دو بخش داریم که یکی برای حساب کاربری است ما ساختیم و با آن وارد ویندوز شدیم و بخش دیگر (بخش پایینی) برای کل سیستم می باشد.

توصیه میکنم برای اینکه این مشکل حل شود مواردی رو که در زیر می نویستم رو برای هر دو بخش انجام دهید.

4) بر روی New... کلیک کنید و پنجره باز شده برای variable name مقدار Path را بنویسید و برای variable value مقدار C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_51\bin (مسیری که JDk را در ان نصب کردیم) وارد کرده و Ok کنید.

نکته: اگر متغییر Path از قبل وجود دارد آنرا Edit کنید و اگر دارای مقداری مانند %SystemRoot%\system32; و امثال آن بود به انتهای کدها رفته و یک سمی کالون ( ; ) به انتهای آن اضافه کنید (در صورتی که از قبل وجود نداشت) و سپس مقدار C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_51\bin را اضافه کرده و Ok کنید.اگر سیستمون رو دستکاری نکرده باشید فقط در بخشی که مربوط به سیستم است با Pathی که دارای مقدار است مواجه خواهید شد.

5) حالا مجددا روی New... کلیک کنید و این بار در پنجره باز شده برای variable name مقدار JAVA_HOME را بنویسید و برای variable value مقدار C:\Program Files\Java\jdk1.7.0_51 وارد کرده و Ok کنید.

اگر برنامه CMD باز بوده آن را بسته و مجددا باز کنید و طبق روشی که یاد گرفتید اقدام به کامپایل کردن برنامه خود کنید.

 
اگر با توضیحات بالا نتونستید مشکلتون رو حل کنید در ویدیو دو دقیقه‌ای زیر بصورت تصویری آموزش رفع خطای  'javac' در کامپایل کردن برنامه جاوا توسط CMD ویندوز یاد خواهید گرفت.
 
تماشا در یوتوب 👇
 
 

سوالی بود درخدمتم.

موفق باشید.

منو را در تلگرام دنبال کنید

منو در یوتوب دنبال کنید