آموزش ساخت لانچر برای نرم افزار pycharm در اوبونتو

همانطور که میدونید بعد از نصب ادیتور یا بهتره بگم IDE pycharm در اوبونتو برای هر بار استفاده از این IDE باید وارد پوشه bin در محل دانلودش بشید و ترمینال رو باز کنید و با زدن دستور زیر:
./pycharm.sh
بتونید این نرم افزار رو باز کرده و ازش استفاده کنید. خب این روش یکم ملال آورتره و برای یک لینوکسی افت داره تا همیشه نرم افزاراشو اینطوری اجرا کنه 😂 برای حل این مشکل و راحت شدن کار خودمون میتونیم یک لانچر بسازیم (چیزی شبیه شورت‌کات ویندوز) تا هر بار با کلیک بر روی اون بتونیم نرم افزارمون رو باز کنیم.
روش‌های مختلفی برای اینکار وجود داره من در این مقاله ساده‌ترین روش رو آموزش میدم.

ساخت لانچر برای پایچرم - Pycharm

  1. نرم افزار پایچرم رو برای آخرین بار با روشی که در بالا گفتم باز کنید. (وارد پوشه bin در محل نصب پایچرم برید و ترمینال رو باز کنید و در ترمینال دستور pycharm.sh/. را وارد کرده اینتر بزنید).
  2. بعد از اینکه نرم افزار بطور کامل لود شد از منوی Tools روی گزینه Create Desktop Entry کلیک کنید.
  3. پنچره‌ای بصورت زیر براتون باز خواهد شد. 
  4. اگر تیک گزینه Create the entry for all users را بزنید لانچر برای همه کاربران ساخته خواهد شد؛ در صورتی که تیک این گزینه را بزنید بعد از کلیک بر روی ok از شما پسورد یوزرتون خواهد پرسید.
  5. بعد از کلیک بر روی دکمه ok پیام موفقیت آمیز بودن رو بهتون نشون خواهد داد.
  6. نرم افزار رو ببندید و در دش عبارت pycharm رو تایپ کنید. لوگوی نرم افزار براتون ظاهر میشه و با کلیک بر روی اون میتونید نرم افزار رو اجرا کنید.
امیدوارم که از این آموزش بهره کافی رو برده باشید. برای دریافت مطالب جدید حتما عضو خبرنامه بیرگیک بشید.

منو را در تلگرام دنبال کنید

منو در یوتوب دنبال کنید