بیت کوین

 بیت‌کوین (به انگلیسی: Bitcoin) یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی‌پشتوانه» یا پول حکومتی است. نوآوری بودن بیت کوین به این معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند. زیرا در چندسال گذشته ارزش بیتکوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به چندهزار دلار افزایش یافته‌است اما پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیتکوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت‌ها است.
 تا کنون هیچ دولتی بیتکوین را به عنوان پول به رسمیت نشناخته‌است و دولت‌های ایالات متحده آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیتکوین تأکید دارند. البته از لحاظ فنی و کارکردی این عبارت صحیح است که بیت کوین نوعی پول دیجیتال بر پایه شبکه همتا به همتا، امضای دیجیتال و اثبات دانایی صفر است و به کاربران امکان می‌دهد که بدون هیچ واسطه‌ای، انتقال پول غیرقابل بازگشت انجام دهند. گره‌های شبکه هر معامله را در شبکه اعلام می‌کنند که پس از تأیید در یک سیستم اثبات کار، در یک تاریخچه عمومی به نام زنجیره بلوکی ذخیره می‌شود.(منبع:ویکی‌پدیا)



افزونه داشبورد بیت کوین با قابلیت نمایش بهاء بیت کوین به دلار, یورو و ریال در هر کجای وب‌سایت شما.
برای نمایش بهاء بیت کوین در هر کجای  وب سایتتون می تونید از این کد ها استفاده کنید :
  • [swa-bitcoin-USD] == برای نمایش قیمت بیت کوین به دلار
  • [swa-bitcoin-EUR] == برای نمایش قیمت بیت کوین به یورو
  • [swa-bitcoin-IRR] == برای نمایش قیمت بیت کوین به ریال

همچنین در داشبورد این افزونه یک ماشین حساب قرار داده شده که می تونید مقدار دلخواهتون رو از دلار, یورو و ریال به بیت کویین و بلعکس محاسبه کنید.

در حال حاضر تنها امکان در یافت این افزونه از صفحه گیت هاب وجود دارد به زودی می توانید این افزونه را از مخازن وردپرس نیز دریافت کنید swa-bitcoin

صفحه گیت هاب پروژه : داشبورد وردپرس

همچنین برای مشاهده قیمت بیت کوین می‌توانید از این صفحه نیز استفاده کنید : قیمت بیت کوین


منو را در تلگرام دنبال کنید

منو در یوتوب دنبال کنید